2007-2009

iPhone

Tjah, ik ben waarschijnlijk de laatste blog die voor de eerste keer schrijft over dit meesterwerkje maar dat moet je er maar bijnemen… ik was toen ff offline :$.

Mijn volgende telefoon? Ongetwijfeld de Apple iPhone! Apple heeft hiermee een nieuwe standaard gestart… ik voorspel dat het GSM-landschap er tegen eind 2008 helemaal anders zal uitzien door wat Apple hiermee op de markt brengt. Tuurlijk kan je al die zaken ook met een smartphone die draait op Windows, ik ben de laatste die dat zal afliegen. Maar heb je de keynote al eens bekeken? En heb je al eens gedurende een langere tijd hetzelfde proberen te doen met Windows Mobile? Wel, ik wél. Ik kocht mijn PDA in 2003 en ik was er tot voor kort zeer tevreden over omdat ik ook van niets beter wist. Als je dat echter vergelijkt met de user interface van deze foon, dan mag het je toch niet verbazen dat ik me dooderger aan mijn hopeloos veroudert besturingssysteem? Het jammere is Microsoft blijkbaar blijft geloven in zijn eigen goed want de nieuwe WM komt binnenkort uit en gelijkt opnieuw als twee druppels water op zijn voorhanger. Voor mij is het gevecht dus gestreden… ik was van plan om in 2007Q1 mijn PDA te vervangen door een smartphone maar ik laad de batterij elke dag op en ik hou de voorkant met de achterkant samen met een elastiekje tot 2007Q4 want dan komt de Apple iPhone uit!

foto: Apple.com

