2007-2009

the future is now

Herinner je je nog die fantastische userinterface van de iPhone? Je moet wel heel gevoelloos zijn om bij de bediening van dit toestel niet met je mond open te staan van verbazing, toch?

Dezelfde reactie zal je hebben wanneer je straks (eerst braafjes verderlezen :-)) bij "lees meer" kijkt naar het filmpje. Wat er te zien valt? Wel, als je de iPhone de toekomst van de GSM’s noemt, dan noem ik dat filmpje de toekomst van de gewone computers. Ladies and gentlemen, may I proudly present you… Linux met een 3D-desktop!
Ziet er nogal vreemd uit? Wel, geloof me, het is nog maar een stap in het grote verhaal van de toekomstige computer… There’s a lot more to come!

Wanneer ik straks mijn PIV-laptop voorzie van Linux, dan installeer ik deze 3D-desktop er zeker op… althans, ik doe een poging. Volgens de handleiding zou de installatie nog wel meevallen en bovendien is mijn schermkaart compatible wat me normaal toch al weer heel wat moeite zou moeten besparen.

Ik heb indertijd een voorspelling gedaan met betrekking tot de toekomstige userinterfaces van GSM’s, wel deze posting mogen jullie zien als een voorspelling met betrekking tot de toekomstige userinterfaces van PC’s. Benieuwd wanneer Microsoft Windows zal volgen (en hoeveel honderden euro’s je extra zal mogen spenderen om je PC snel genoeg te maken).

