2007-2009

Disneyland van-boven

Dachten jullie dat ik aan het stilvallen was? Vergeet het maar, ik ben helemaal springlevend! De reden dat het net iets kalmer is in mijn aantal postings, is omdat ik begonnen met een gloednieuw project: een Disneyland-website.

Ja ok, er bestaan er al een paar honderdduizend, dat weet ik wel, maar ik wil het toch net iets anders doen. De openingspagina wordt een satellietbeeld waarop je kunt inzoomen totdat je de stoeltjes op het terras van het restaurant kan tellen. Elke attractie is voorzien van een beknopte uitleg op deze satellietfoto en vervolgens kan je doorlinken naar een afzonderlijk deel van de website om de volledige uitleg te lezen over die attractie of over dat hotel bijvoorbeeld.

De site is uiteraard verre van af, maar de allereerste alpha-versie staat wel al online. Vooraleer ik jullie de link geef, wil ik jullie wel waarschuwen dat het echt nog maar het hele begin is van alles.

  • De layout is nog standaard en moet aangepast worden zodat de satellietfoto een heel stuk groter kan worden.
  • De satellietfoto zit nu nog in een iframe waardoor je niet zomaar kunt klikken op een link (rechts klikken en "openen in een nieuw venster" kiezen). Ik hoop dit probleem zo snel mogelijk op te lossen want dat vind ik echt ambetant.
  • Er zijn nog maar een paar zones gekleurd en er is nog maar één hotel/attractie voorzien van uitleg.
  • De uitgebreide uitleg van dat hotel is bovendien nog doorlopende tekst zodat je na een paar zinnen al in slaap valt. Foto’s om het boeltje op te fleuren moet ik nog voorzien.

Allé, nog veel werk dus maar ik wou jullie toch al eens laten kennismaken ermee. Ik verlaat jullie nu weer eventjes om te kijken of de 7 dwergen goed verderwerken aan de website en hopelijk kunnen we binnen een aantal weken deze gloednieuwe site aan jullie voorstellen. Ondertussen houdt niemand jullie tegen om af en toe eens een bezoekje te brengen en om tips door te sturen over wat beter kan!

De URL? http://www.magicintheair.eu
ENJOY!

