2007-2009

wat een weekend

Wat een f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h. weekend!

  • Eindelijk zomerse temperaturen af en toe onderbroken door een warmteonweer.
  • Vrijdagnamiddag samen met de bank, de aannemer en de vorige eigenaar van de grond naar de notaris. Nu is het helemaal officieel: ik heb mijn huis, zaaaalig! Dat moest natuurlijk gevierd worden dus samen met de rest van het gezin op de markt gaan genieten van een goeie Boeteling in de brandende zon als start van een fantastisch weekend.
  • Vrijdagavond met Inge in De Panne kunnen genieten van de typische Kust-in-vakantiesfeer. We hebben ons tussen de toeristen gemengd om te genieten van het landenvuurwerk met Frankrijk in de hoofdrol en met Freddy Birset in concert in de uurtjes voor het spektakel. Fantastisch om tussen de toeristen je helemaal te laten meesleuren in dat vakantiegevoel… geen idee hoe ik me morgen weer in dat werkritme zal wringen.
  • Zaterdagmorgen op inline skates de Koksijdse zeedijk afgereden… zaaaalig, sport en vakantie in één adem: ik zweer het je, het is fantastisch om aan de Kust te wonen! Je voelt je elke dag weer op vakantie. Ik heb me trouwens voorgenomen om niet meer richting binnenland te skeeleren maar steeds meer parcours uit te tekenen aan de zee. Volgend jaar wil ik in staat zijn om echt kilometers te vreten.
  • Zaterdagnamiddag een beetje geld verdient in de Brandweer terwijl de rest van het korps op de beachparty zat op de achterkoer. Sjiek initiatief!
  • Zaterdagavond waren er dan de Sporkinfeesten in Veurne, dit jaar in het teken van China. Ik ben niet gebleven tot het chinees vuurwerk (Inge kon er niet bijzijn en alleen is maar alleen hé, chinees vuurwerk fotograferen is trouwens ook niet echt de moeite) maar ik ben wel even gaan uitwaaien aan Ster der Zee en ik heb er gebruik van gemaakt om nog wat sunset-foto’s te nemen voor de inrichting van m’n huis.
  • De avond dan nog afgesloten in schoonheid met een rode Porto en de film Eragon.
  • Ja hoor, ’t is nog maar pas zondag :-). Het weekend is amper begonnen!
  • Deze morgen lekker genieten: rustig wat rondsmurfen en mails lezen, het moet niet altijd zwaar werken zijn, toch?
  • Deze namiddag dan samen met Inge naar de rommelmarkt… manman, viel die tegen zeg! Binnen de kortste keren waren we weer thuis en hebben we ons in de tuin geïnstalleerd met een fles Coca-Cola en een paar honderd ouderwetse analoge (!) foto’s die sowieso eens moesten gesorteerd worden. Fantastisch zo in de zon en uit de wind.

Aaaah, de zomer is begonnen en dat merk je aan me: één en al vakantiestemming en meer toerist dan alle toeristen samen :cool.

IK HOU VAN DE KUST!

