2007-2009

regen + skating =

The big day… straks weet ik of mijn rollagers het regenavontuur van eergisteren overleefd hebben. Eergisteren klonken ze nog fris maar gisteren had ik er plots twee die niét meer bewogen en de 14 andere klonken alsof ze 100 jaar geleden nog nieuw waren, niet echt zoals het hoort dus. Nu ja, gistermiddag zag het er al een heel stuk beter uit en ondertussen hebben ze een nachtje kunnen rusten in hun sopje, straks alles netjes uitblazen en dan zouden ze waarschijnlijk wel weer in orde moeten zijn.

Het heeft me wel doen stilstaan bij het feit dat ik graag winter en zomer zou blijven doorskaten. Hoe kan ik dat waarmaken zonder binnen de korste keren al mijn materiaal kapot te maken? Ik dacht er eerst aan om een nieuw set kogellagers en wieltjes aan te schaffen om te gebruiken bij droog weer en de oude set te gebruiken bij regen. Thuis kreeg ik de tip om gewoon een nieuwe stel skates aan te schaffen, die van mij beginnen immers steeds meer gebreken te vertonen. Misschien hebben ze wel gelijk hoor, wieltjes wisselen zal er toch niet van komen, maar aan de andere kant kan ik misschien nog wel één of zelfs twee jaar verderrijden met mijn Fila FF63’s… waarom zou ik dan dat geld verdoen? Pffft, iemand tips?

