2007-2009

XC it will be

Deze namiddag na twee weken verplichte rust nog eens mijn skates aangetrokken. Verplicht? Awel ja, er moest geblokt worden hé! Het resultaat? Spierpijn, spierpijn en spierpijn… maar kvoel me wel weer reuzegoe, geloof het of niet :cool:.

Ondertussen zit ik nog altijd in een tweestrijd met mezelf in mijn zoektocht naar een tweede sport. Toerskaten is zalig en dat blijf dan ook mijn voorkeur genieten maar dat is zo weersafhankelijk als het maar kan zijn: een druppeltje regen, een vochtig wegdek, sneeuw of noem maar op en het is gedaan met de fun. Bij vochtig wegdek kan ik me nu wel wat redden met mijn oude skates maar laat ons eerlijk zijn: de komende maanden hoeven we niet al te veel droge weekends meer te verwachten hé? En wat moet ik dan gaan aanvangen?

Sinds deze zomer ben ik dan op zoek gegaan naar iets wat ik fun lijk te vinden.
lopen: goedkoop, slecht voor de knieen en saai.
fietsen: saai, das voor 60+ op zondagmorgen van het ene café naar het andere.
zwemmen: nah, niks voor mij.
fitness: jezelf opsluiten tussen 4 muren om te sporten?

Geef toe, ik ben lastig hé? :badgrin:

Uiteindelijk kwam ik bij (XC) mountainbiken terecht:

  • niet zo weersafhankelijk (zware regenbuien even buiten beschouwing)
  • ’t is buiten
  • en er zit wat actie in

Alleen de prijs hield me nog wat tegen… Gelukkig kon ik er daar één lastigvallen met alle mogelijke vragen (merci é Nickske) en ben ik uiteindelijk op een redelijk betaalbaar alternatief uitgekomen: een Cube Attention HS11 maar zonder HS11 :lol:. Die zou ik willen vervangen (als het kan tegen een deftige prijs tenminste) door de HS33 dat ik van die plastieken handvaten af ben. Er zijn nog wel andere voordelen aan maar das gewoon leuk meegenomen.

I’ll keep you updated on this one!

En ondertussen kunnen jullie in onderstaand filmpke eens zien waarover ik het eigenlijk heb.

 

