2007-2009

MTB is besteld

Ondertussen is het tweedesportvraagstuk opgelost: het wordt mountainbiken! Cross-country (XC) en bij momenten freeride. De gekozen fiets is niet 100% bedoeld voor freeride maar zou toch moeten bruikbaar zijn mits wat rekening houden met de limieten van de onderdelen.

De gekozen fiets? Allé, voor de kenners, de andere slaan gewoon dit hoofdstukje over.
– Het wordt de Cube Attention HS11 in de 2008-uitvoering. Deore vooraan, Deore XT achteraan, Suntour als vork en Magura HS11 hydraulische velgremmen.
– Ik heb dus niet gekozen voor de HS33 hydraulische velgremmen met als gevolg dat er composite remhendels opzitten die ik bij de eerste valpartij zal vervangen door metalen. Het prijsverschil was echter te groot en de andere voordelen te klein, dan kon ik evengoed direct gaan voor de Cube Acid met Deore LX vooraan en schijfremmen. Ik heb wel eventjes laten controleren of de brakeboosters gemonteerd waren en dat bleek geen probleem. Ik heb niet gekozen voor Attention met schijfremmen omdat de voordelen in mijn gebruik niet zullen opwegen tegen de extra nadelen en de meerprijs.
– De vork heb ik ook niet vervangen (zoals eerst gedacht). Het is een goedkope uitvoering maar aan de andere kant is het niet echt zinvol om nu al te investeren in een duurdere die ik toch kapot zal rijden voor ik er het voordeel van gevoeld heb. Dan rij ik beter eerst die goedkope kapot en vervang die later door een goeie.

HIER VERDERLEZEN (voor diegene die het vorig stukje wilden overslaan).
Ik heb wel wat korting gekregen: voor 50EUR meer kreeg ik er mijn helm bij (die kost al meer dan 50EUR), een drinkbushouder en een goeie kilometerteller. Had ik een paar weken vroeger geweest, dan kon ik misschien nog een model 2007 op de kop tikken en er wat extra korting uit persen… Maar goed ja, gedane zaken nemen geen keer, toch?

Zaterdagmorgen 10h Vrijdagavond 18h (bedankt Jochen om te vervroegen!) staat mijn fietsje klaar! Zaterdagnamiddag trekken we het Calmeynbos in om alles eens uit te testen en zondag ga ik dan (voor de sport natuurlijk) gaan skaten… hopelijk wil het weer wat mee!

Nick, nog ne keer merci é!

