2007-2009

klikpedalen

’t Heeft lang geduurd… ik heb mijn MTB nog maar pas en ik zit al te upgraden :doubt:. Maar het was een aanpassing voor de veiligheid. Ik zat al een paar keer te balanceren op één been wanneer het pad nogal hobbelig werd en een paar keer zat ik zo te denken: "Nog een klein duwtje en ik kan geen kinderen meer maken." dus zat ik al te twijfelen aan de deugdelijkheid van mijn pedalen. Bovendien merkte ik dat er steeds meer zand in de lagers terecht kwam wat bij MTB-gebruik eigenlijk niet zou mogen gebeuren.

Vrijdagavond heeft Nick dan eens een kort eindje gereden en zonder dat ik er over begon was het ook hem opgevallen dat de pedalen gevaarlijk glad zijn. Zaterdagmorgen dus naar de winkel en gebruik gemaakt van die Shimano-actie (SPD SH-M075 + 1EUR voor PD-M520: zie foto) en deze namiddag dan eens gaan uittesten wat het resultaat was. Wat een wereld van verschil zeg! In plaats van me te concentreren op mijn voeten die steeds weggleden kan ik me nu helemaal focussen op het bospad met als gevolg dat ik echt wel een heel stuk meer de limieten kan gaan aftasten: zalig!

BTW: wie waren dat groepje voor me bij de laatste beklimming van de duin (rond 16h moet dat geweest zijn)? Op de vrouwelijke onderruggen stond er een URL: www.de-viking.be maar die site blijkt niet te bestaan… of ik moet miskeken hebben dat het de site van de Viking geweest is? Nu ja, ik heb alleszins mijn verstand gebruikt… een klikaccident is normaal de eerste keer met zo’n pedalen maar toch niet als er iemand staat te kijken hé? ;-)
Ik heb dus wijselijk afstand gehouden en er van geprofiteerd om een foto te nemen van mijn fietsje (zie bijlage) :lol:.

— EDIT —
Spreek me gerust tegen, ma kpeis dak ze gevonden heb…

— EDIT 2 (6 nov 2007) —
Awel potdorie, khad nog gelijk ook. Op hun site lees je dat ze inderdaad in het Calmeynbos waren! Bovendien geven ze nog eens toe dat ze tijd hadden voor een babbeltje, iets wat ik enkel maar kan beamen: azo kletsen zeg :lol:. Allé, best dat ze hier nog niet meelezen ;-).

