2007-2009

ik ben Bob

Eindelijk, eindelijk!

Na mijn euforische "edit" op mijn vorig dagboekje, dacht ik dus dat het allemaal wel zou meevallen met mijn schouder/nek. Jammergenoeg had ik te vroeg victorie gekraaid want de pijn verergde alleen maar met als gevolg dat ik er toch wel een beetje (veel) mee begon in te zitten. Week twee zonder sport was gestart.

Vandaag dus opnieuw naar de kiné en die vond 4 wervels die vastzaten en een spier die helemaal gezwollen stond. Eindelijk iets concreets dus… klinkt misschien wel vreemd maar ik was blij dat er iets zeker was: de dokter en de kiné hadden tot dan elkaar alleen maar tegengesproken en geen van beide had me echt kunnen overtuigen.
De kiné dus aan het werk: een paar keer "klak" in mijn nek en vervolgens een massage om die spier terug in de plooi te krijgen. Achteraf deed die spier natuurlijk dubbel zoveel pijn maar een uurtje later bleek alles wonderbaarlijk genoeg stukken beter!

Ik ben me er wel van bewust dat het de komende dagen weer bergaf zal gaan (ik mag pas vrijdag opnieuw naar de kiné) maar ik ben blij dat ik zo’n verbetering gevoeld heb. Nu ben ik er echt van overtuigd dat alles op het juiste spoor zit en ik binnenkort opnieuw op mijn stalen ros … euh … aluminium ros kan kruipen.

Ik heb ondertussen ook een boekje gehaald in de boekhandel: Praktisch handboek mountainbike rijtechnieken (ISBN 978-90-447-1480-7). Jaja, lachen jullie maar. Terwijl ik aan het lezen was heb ik wel al tientallen zaken gevonden die ik totaal verkeerd aanpakte waardoor alle schokken opgevangen werden door mijn schouders en mijn rug, je zou voor minder buiten strijd geraken. Verder staan er heel wat technieken piekfijn in uitgelegd: remmen, schakelen, balanceren, bunny hop, wheelie, carving, plateaus afrijden en noem maar op. Heel veel dingen die ik zelf uiteindelijk ook wel zou geleerd hebben maar waarvan ik nu een fantastische uitleg met schitterende foto’s heb. Dat bespaart me heel wat tijd en kwetsuren uit!

Oja, vanwaar die foto? Awel, bij het naar huis rijden ben ik gestopt door mijn vriend (nou ja, twaren vriendinnen) voor een blaascontrole. Tjah, tzou sterk zijn als je midden in de week om 19h al dronken zou zijn maar goed, ze doen ook maar hun werk natuurlijk.

