2007-2009

Bloso-route Diksmuide

Wat een weekend! Aan de ene kant was het fantastisch, aan de andere kant was het een vat vol frustraties. Mijn eerste Bloso-route is uiteindelijk dan toch een feit. Het heeft me heel wat bloed en zweet gekost maar ik kan een eerste streepje bij mijn naam zetten.

Heb ik een nieuwe hobby? Nee, ik denk het niet… geef mij maar een uurtje, twee uurtjes, meer uurtjes plezier in het bos en de duinen in plaats van zo’n Bloso-tocht. Ik had op verschillende plaatsen al gelezen dat de Bloso-parcours veel asfalt en beton bevatten en dat werd me vandaag ook wel duidelijk. De offroad-stukken zijn fantastisch (beter dan verwacht zelfs) maar zeker 90 procent van de weg kon ik ook met een gewone fiets gereden hebben. Dat is niet wat ik wou. Ik zal nog wel zo’n tochtjes rijden maar het wordt geen nieuwe hobby van me. De tijd dat ik daaraan verdoe, ga ik liever in het Calmeynbos spelen.

Volgende halte? Een toertocht! Praktisch helemaal zeker dat ik mijn eerste toertocht zal rijden in Koekelare. Het is in organisatie van het Brandweerkorps daar, dus dat zijn twee vliegen … euh, hobby’s … in één klap. De affiche vind je hier.

Het volledige verslag vind je in lees meer maar de conclusies kan ik je nu al verklappen:

  1. Bloso-routes mag je niet blindelings vertrouwen, niet de kaartjes en niet de GPS-tracks. Op voorhand controleer je best even of alles foutloos is.
  2. Als je met de bike gaat rijden zorg je dat je steeds een binnenband kunt vervangen onderweg.
  3. Bloso-routes zijn niet helemaal my cup of tea. Geef mij maar offroad, het is dan wel geen duurtraining maar ik amuseer me er mee, duurtraining kan ik evengoed met mijn skates want daar beleef ik wel plezier aan.

— EDIT —

De track kan je nu ook bekijken op en downloaden van RouteYou! Surf snel daarheen

