2007-2009

4 op een rij

Commerciële miete als ik ben (maar vooral: nog altijd even muziekgek als 10 jaar geleden) heb ik me gisteravond genest met Step Up. Geen idee waarom maar zowat elke film die over muziek gaat en mensen die daarin een droom nastreven vind ik geslaagd. Step Up is daar geen uitzondering op, meer nog: ik heb er echt van genoten! Als mijn huis straks af is, wordt het waarschijnlijk één van de eerste waarmee ik mijn surround eens uittest.

Over mijn huis gesproken: vorige donderdag een dagje verlof genomen om de elektriciteit en de sanitair te bepalen. Welja, kmag zeggen dat ik toch wel fier ben over het resultaat, met dank uiteraard aan de (nu nog) huisgenoten en de elektricien en saniteur (of hoe noem je zo iemand?) van dienst. Volgende stap? Het kiezen van de deuren en de trap! Je volgt het natuurlijk allemaal op mijn livespace, niet? ;-)

Omdat ik nu toch niet meer weet in welke categorie ik dit berichtje moet plaatsen, smijt ik er nog een derde mogelijkheid bij: sport! Mijn v-brakes zijn binnen. Niet voor mijn mountainbike want daar heb ik mijn fantastische hydraulische velgremmen op, maar wel voor mijn stadsfiets. Sinds ik mijn mountainbike heb, vertrouw ik de remmen van mijn gewone fiets niet meer dus ben ik op zoek gegaan naar iets betaalbaar dat goed remt. Ik ben uitgekomen op een setje tweedehands Shimano v-brakes, de remmen in XT en de hendels in LX … met parallel-push … als dat niet mooi is! Binnenkort waarschijnlijk ook eens kijken om er een nieuw stuur op te plaatsen en dan ziet hij er (bijna) als nieuw uit.

Wat hebben we nu allemaal in dit berichtje?

  1. Muziek in de eerste paragraaf,
  2. huisje-tuintje in de tweede paragraaf,
  3. en sport in de derde paragraaf.
  4. Moesten we de vierde paragraaf eens vullen met technologie?

Mijn GSM begint steeds meer zijn oren te laten hangen. Meermaals per dag haal ik hem uit mijn broekzak en is die gewoon dood. Heropstarten is dan de enige oplossing. Mijn PDA is ook zijn beste tijd voorbij: als ik die niet elke dag oplaad, ben ik de volgende dag alle gegevens kwijt. Omdat ik het te belachelijk vind om die dag en nacht aan de lader te hangen, installeer ik Tom Tom gewoon elke keer opnieuw net voordat ik mijn GPS nodig heb en gebruik ik mijn GSM als baby-PDA. Ik was eerst van plan om half 2007 een nieuw toestel te kopen dat in staat was om mijn PDA, GPS en GSM ineens te vervangen maar door de besparingen heb ik dat toen opgeschoven naar een later tijdstip. Bijna dag-op-dag een jaar later zit ik wel meer en meer in de puree dus wordt het tijd om toch even te beginnen met uitkijken. Hopelijk kan ik het nog even redden maar ik ben liever voorbereid.
De Nokia N95 was in eerste instantie de grootste kandidaat om mijn volgende GSM/GPS/PDA te worden. Dat toestel is ondertussen een jaar op de markt en het lijkt nog altijd onklopbaar op nummer 1 terecht te komen. Er zijn alleen een paar grote nadelen aan: de gewone versie heeft namelijk nogal last van te weinig werkgeheugen (niet het opslaggeheugen dus!) en alle versies hebben problemen met GPS-ontvangst, een te zwakke batterij en de slider die nogal loszit. Verre van ideaal dus. Blijkt nu dat Nokia eind 2007 de N82 heeft uitgebracht. Deze heeft geen slider, een beter afgestemde batterij en een veel betere ontvangst van de GPS-satellieten! Ideaal dus, gewoon nog eventjes wachten tot het helemaal niet meer doenbaar is met mijn huidige elektronicawinkel en tegen dan zijn de prijzen weer wat gezakt. Alleen een beetje jammer van de vormgeving, de N95 ziet er niet uit als om het even welke andere GSM die ik de afgelopen 10 jaar in mijn zakken zitten had… maar goed, je kan niet alles willen hé.

Ik hou jullie op de hoogte!

