2007-2009

morsdood gereden

Na een fantastische toertocht aan de Westkust vorige week, ben ik op zoek gegaan naar alle duinen waar we toen doorgecrost hebben en heb ik er een paar extra toegevoegd die ik kreeg van een collega-mtb’er uit de streek. Het resultaat was een fantastisch parcours startend vanuit Veurne, over het nieuwe fietspad op het uiteinde van de militaire luchthaven van Koksijde, naar Oostduinkerke, daar het strand op naar Nieuwpoort en van daar tot aan de grens met Frankrijk van de ene duinenpartij naar de andere.
De voorbereidende werkzaamheden kan je voorlopig nog hier vinden, tegen het einde van deze week gaat deze versie vervangen worden door de definitieve dus als je die wil zien zal je je moeten haasten.

Ik heb me echter ferm mispakt aan de eerste duinenpartij… In het midden van de lus helemaal rechts vind je een groen stukje, dat is het Hannecartbos. Wat verwacht je van een bos? Juist: bomen! Wel, op deze foto zie je wat ik kreeg. De duin in de verte heb ik aan de overzijde omhoog geklommen en er dan (proberen!) weer van af te rijden aan de zijde die je ziet… ik sta tijdens deze foto opnieuw op zo’n duin en je gelooft het of nooit: achter me zie ik er nog zo’n paar! Nee, veel plezier heb ik hier niet beleefd. Dat was eerder een wandeltocht dan een mtb-tocht. Na afloop was ik kapot en de tocht moest eigenlijk nog goed beginnen.

Nou goed, niet getreurd, dit stuk vliegt er de komende maanden gewoon uit en misschien doe ik een nieuwe poging volgend jaar of zo. Voor hetzelfde geld reed ik gewoon helemaal fout hé?

De rest van de weg was trouwens FANTASTISCH! Ik kreeg er geen genoeg van. Maar vanaf nu ga ik gewoon bij de kruising linksaf in plaats van die lus te maken. Ik krijg ondertussen de ene uitbreiding na de andere binnen… die verloren kilometers zullen dus snel goedgemaakt worden!

