2007-2009

Nokia N82 en VoipBuster

Donderdag is het oplevering van mijn huis dus kan je je wel inbeelden hoe druk het hier is: alle problemen van het laatste jaar op een rijtje zetten, kijken welke opgelost zijn en welke niet, zoeken of er nog nieuwe problemen de kop op duiken en ondertussen de verhuis regelen.

Ondanks alle drukte ben ik er toch in geslaagd om nog even tijd te vinden om uit te vissen hoe ik VoIPbuster op mijn N82 aan de praat kon krijgen. Balu wordt (zoals aangekondigd) omgebouwd tot telefooncentrale en daar zit VoIPbuster al in geprogrammeerd als Trunk maar ik heb een GSM die VoIP ondersteunt, dus moet ik daar toch ook gebruik van maken? Het enige wat ik dan nog nodig heb is ergens een openstaande WiFi-verbinding en ik kan helemaal gratis bellen naar alle vaste lijnen vanaf mijn GSM!

Goed, voor de mensen die willen weten hoe het moet heb ik hieronder de oplossing:

  1. menu > Instrumntn > Instell. >  Verbinding > SIP-instellingen > Opties > Nieuw SIP-profiel > Std.profiel gebruiken
    • Profielnaam: VoipBuster
    • Dienstprofiel: IETF
    • Stndrdtoeganspunt: [kan je invullen als je steeds via hetzelfde netwerk wilt inloggen]
    • Openb. gebr.naam: sip:[je gebruikersnaam]@voipbuster.com
    • Compressie gebruiken: Nee
    • Registratie: Wanneer nodig
    • Beveiliging gebruiken: Nee
    • Proxyserver
      • Proxyserveradres: Geen
      • Beveiligingsdomein: Geen
      • Gebruikersnaam: Geen
      • Wachtwoord: [niet invullen]
      • Vrije routing toestaan: Ja
      • Overdrachtstype: Auto
      • Poort: 5060
    • Registrarserver
      • Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
      • Beveiligingsdomein: voipbuster.com
      • Gebruikersnaam: [je gebruikersnaam]
      • Wachtwoord: [je wachtwoord]
      • Overdrachtstype: UDP
      • Poort: 5060
  2. menu > Instrumntn > Instell. >  Verbinding > Internettelefoon > Opties > Nieuw profiel
    • Naam: VoipBuster
    • SIP-profielen: VoipBuster

Voila, zo simpel is het uiteindelijk geworden en het werkt nog ook :cool:.

2 thoughts on “Nokia N82 en VoipBuster”

  1. Didier, prachtig! Werkt als een trein 🙂

    Tevens werkt dit voor 12voip en voipcheap. Gewoon de provider en accountgegevens vervangen voor de door jouw gewenste provider/gegevens.

    Super!

Reacties zijn gesloten.