2007-2009

shuffle vs jump

Eindelijk zijn we van die Jumpers af! Van de muziekstijl raken we waarschijnlijk nooit helemaal af maar daar mag ik niet over klagen want destijds met Disar heb ik het in 2002-2003 zelf die richting helpen uitsturen. De dansstijl waarbij partyminded clubland als een stel uitgelaten apen op dansvloer stond te springen, die lijkt gelukkig wel steeds meer uit te sterven.

Het heeft even geduurd maar het clubvolkje heeft een nieuwe stijl ontdekt uit de oude doos getoverd. Melbourne Shuffle, rechtstreeks uit de late jaren ’80, vroege jaren ’90 gereanimeerd in 2008 :-). Als je wil, kan je het van mijn part zelfs terugbrengen tot de Twist van Chubby Checker maar ik geef toe dat ik het dan wel een beetje ver ga zoeken ;-).

Maar goed, voor de mensen die niet meer mee zijn met de jeugd: bij "lees meer" heb je een filmpje waar je duidelijk het verschil kunt zien tussen Jumpen en de Melbourne Shuffle. Als je het mij vraagt is het nu nog duidelijker dat Jumpen rechtstreeks afstamt van de apen,niet?

