2007-2009

rampen in Veurne

’s Morgens aan de ontbijttafel heb ik zo altijd de gewoonte om op mijn GSM de laatste nieuwsberichten te lezen. In grootvaders tijd zat de heer des huizes met zo’n megagroot papieren geval voor zijn koffie (ze noemden dat toen een “krant”) maar ik hou het liever wat simpeler: Google Reader met 61 RSS-feads, dat houdt me wel even up-to-date .

Deze morgen was het wel even schrikken:

Vrachtwagen rijdt van spoorwegbrug in Veurne

Op de E40 ter hoogte van het industrieterrein in Veurne gebeurde vannacht een zwaar ongeval: een vrachtwagen reed er van een brug en kwam op de spoorweg van De Panne naar Diksmuide terecht. Daar werd hij geramd door een aankomende trein. Dat meldt de VRT-radio.

De 36-jarige Waalse chauffeur van de vrachtwagen was op slag dood. In de trein vielen als bij wonder geen slachtoffers. De brandweer stuurde extra personeel ter plaatse om het wrak van de sporen te verwijderen.

WTF? Veurne doet me de laatste tijd zo echt denken aan één of andere metropool: eerst een bedrijf dat instort, nu een vrachtwagen die van de brug afrijdt en geramd wordt door een trein… What’s next? Twee vliegtuigen met zelfmoordterroristen die zich in onze kerktorens boren?

En BTW: waarom zijn die leuke opdrachtjes altijd als ik van rust ben?

