2007-2009

DidierSalembier.be v7.0?

Ik zei het een post lager al: online-tijden veranderen. Waar is de tijd dat ik dagelijks of zelfs meermaals per dag een nieuwe posting plaatste? Nu mag je al blij zijn met één posting per week terwijl mijn Twitter, Ovi en Facebook de ene microposting na de andere meekrijgen.

Ik ben ondertussen aan het kijken wat ik nog kan aanvangen met deze blog… Het liefst vanal zou ik er een verzamelbak van maken voor alle microblogs samen maar zolang mijn blogsoftware geen ondersteuning biedt om automatisch postings te maken van RSS-feeds, blijft dat wishfull-thinking vrees ik. Misschien moet ik toch een overstap overwegen naar een ander pakket? Of gewoon de boel sluiten en de belangrijkste postings overzetten naar een online blog?

Dat brengt me direct op een tweede punt: hosting. Vroeger (in de online-wereld is 1 jaar geleden de prehistorie) had je een eigen hosting nodig als je echt je ding wou doen maar eigenlijk hoeft het niet meer op vandaag. Misschien nog een heel klein stukje serverruimte met een ietsepietsie MySQL- en PHP-ondersteuning om de boel netjes samen te krijgen maar daar blijft het dan ook bij. De grote ruimte en bandbreedte is voor een persoonlijke site echt niet meer nodig: films host je op Youtube of Vimeo, foto’s op Flickr  of Ovi en de site zelf neemt amper ruimte in dus daar maken we ons ook niet al te druk over. Dus, misschien toch maar eens overwegen om mijn tripreports en foto-albums allemaal extern te hosten? Dan kan ik overstappen naar een kleiner pakketje en wat geld besparen. Uiteraard verlies ik een stuk controle maar is dat nog zo dramatisch op vandaag?

