2007-2009

EOS 50(0)D, bestelling geplaatst!

Ok, de kogel is door de kerk! Daarstraks ben ik nog even naar de MediaMarkt geweest waar ik niet alleen 2 wildvreemde klanten heb geholpen met de keuze van hun nieuw fototoestel (vreemd, ik zie er toch niet uit als een verkoper? :neutral:) maar waar ik ook nog voor een laatste keer met beide toestellen wou spelen, uittesten en kijken of ze er eventueel de nodige lenzen hadden liggen om te combineren. Njah, van dat spelen kwam er al niet veel in huis aangezien de 50D met platte batterij zat :doubt: en naar lenskeuze was het ook snel gedaan met het plezier… Alleen een paar all-rounders waar ik helemaal geen trek in heb.

Achteraf ben ik dan naar huis gegaan en ben ik gestart met eens uit te zoeken welke lenzen ik nu eigenlijk wil. Tot nu toe vergeleek ik namelijk altijd twee sets met elkaar terwijl ze eigenlijk met compleet verschillende lenzen uitgerust waren.

Het resultaat was dat er nog twee mogelijke combinaties overbleven:

  • 500D
    1. Canon EOS 500D body
      + EF-S 18-55mm IS
      + SANDISK EXTREME III 4GB HC
      + Jupio LP-E5
    2. Canon 10 EG Deluxe Gadget Bag
    3. Canon Speedlite 270 EX
    4. Canon EF-S 55-250mm F4.5-5.6 IS
    5. transportkosten van CameraNu.nl
    6. transportkosten van FotoKonijneberg.be

      TOTAALPRIJS: 1259.68EUR

Met andere woorden: het verschil bedraagt slechts 180.68EUR oftewel 7288.61BEF. Op zich vind ik deze meerprijs wel de moeite waard. De zoeker is namelijk beter, de spiegel is gemaakt voor 100.000 clicks in plaats van 50.000, micro-adjustment voor 20 lenzen (geen micro-adjustment aanwezig op de 500D), bijna dubbel zoveel beelden per seconde, een half zo’n kleine minimale sluitertijd en alle 9 AF-punten zijn van het cross type terwijl bij de 500D enkel de middelste van dit type is.

Nu alleen nog hopen dat er kan uitgeleverd worden voor vrijdag, dan kan die nog getest worden in Disneyland zondag. Zoniet, dan stel ik voor om niet zo heel lang te wachten en toch nog eens af te spreken zodat we tenminste vergelijkend materiaal hebben ;-).

