2009-2014

blogverhuis, even evalueren

Zozo, ondertussen is mijn blog v3.0 al weer twee dagen online en ik ben er eigenlijk wel blij mee. Uiteraard is het jammer dat ik mijn oude postings heb moeten uitkuisen en dat ik eigenlijk geen 100% controle meer heb over het geheel, maar de voordelen wegen echt niet op tegen de nadelen en vooral: ik heb direct héél wat extra ruimte vrij voor mijn fotografie-site die er aankomt.

Een bijkomend voordeel is dat mijn websitestatistieken nu echt gescheiden zijn tussen mijn blog en mijn hoofdsite met als gevolg dat ik nu zie hoe jullie specifiek op mijn blog terechtkomen zonder dat de resultaten helemaal weggeduwd worden door mijn tripreports :-). Ff kijken naar de topzoektermen tot nu toe? Best wel grappig in momenten hoor:

  • muze & vantorre izegem: Ik had er zelf geen flauw idee meer van over wat dit ging maar een Google-zoektocht leerde me al snel dat dit die twee gasten waren die een tijdje geleden beroemd werden met hun “Frisco in de Disco”. Remember that one? De posting is verwijderd, dus zoek hem maar niet meer. [blz. 2 in Google]
  • Canon 500d Mediamarkt: Njah, daar hoef ik niet veel commentaar bij te geven? Ik heb er genoeg postings over gedaan om uiteindelijk te beslissen dat ik zijn grote broer wou hebben: de EOS 50D dus. [blz. 1 in Google]
  • base zero postpaid0: Een posting van eind april waarin ik beschrijf dat de prijzen bij Base wééral gezakt zijn (terwijl Proximus net in diezelfde periode zijn prijzen laat stijgen) en dat ik van plan ben om mijn tarief ASAP om te zetten van Base Zero naar PostPaid 0. Niet te geloven maar in Google sta ik dus op [zoekresultaat 1 in Google!!!]
  • “ADSL zonder belgacom”: Wow, niet te geloven: sommige mensen werken dus echt wel nog met de aanhalingstekens in Google, nice!! Maar sorry mensen: ADSL zonder Belgacom is gewoon niet mogelijk in ons apelandje :-). [blz. 1 in Google]
  • Turbotin veel eten: Haha, dees is dus echt grappig! En technisch gezien ook heel sterk aangezien deze posting nooit op mijn oude blog stond dus moet Google mijn nieuwe site al geïndexeerd hebben? Nu, ik kan iedereen geruststellen: de Turbotin heeft je veel eten, lekker eten, gezellig eten (die laatste “eten” is dus een werkwoord hé). [blz. 1 in Google]

Eigenlijk wel interessant: mijn site scoort dus nog altijd heel hoog in Google ondanks dat ik niet echt zo actief meer bezig was ermee de laatste maanden. Nou, dan kan dat alleen beter worden nu ik microbloggen en het echte bloggen kan combineren op één site :-).

