2009-2014

Bus nemen is goedkoper dan parkingticket?

Best wel grappig eigenlijk hoe een goed uitgekiende reclamecampagne mensen kan overhalen om te kopen. Neem nu de campagne “Veurnende” waarbij De Lijn reclame maakt voor de nieuwe lijn 68 tussen Veurne en Oostende en de gewijzigde lijn 69 tussen beide steden. Het is geleden van toen ik nog geen rijbewijs had (het aantal jaren is dus niet meer te tellen op mijn twee handen ;-)) dat ik er ook nog maar aan *gedacht* had om de bus te nemen naar Oostende maar om de nieuwe lijn 68 voor te stellen, geeft De Lijn elke inwoner van Veurne een gratis enkel reis naar Oostende. Nieuwsgierig als ik ben, zocht ik dus snel even uit wat de terugreis me zou kosten en dat bleek eigenlijk nog heel goed mee te vallen: 2EUR in voorverkoop bij afzonderlijke tickets en zelfs maar 1.50EUR wanneer je kiest voor een Lijnkaart. Duseuhm… eigenlijk kan ik voor 3EUR heen en weer naar Oostende? Das goedkoper dan het parkingticket!

Misschien toch maar eens overwegen om wat meer te variëren in het verkeer?

2 thoughts on “Bus nemen is goedkoper dan parkingticket?”

  1. Jaja, ik geef toe dat ik het niet verwacht had en positief verrast ben. Es proberen of de reistijden wat meevallen maar ik zou anders echt niet weten waarom ik nog met de auto zou gaan?

Reacties zijn gesloten.