2009-2014

100 dagen!

Nog 100 dagen en ik ben er 30…

30 jandorie, wat vliegt de tijd! Ik herinner me nog de onbezorgde jaren op de schoolbanken alsof het gisteren was! En als ik me een beetje gehaast had, kon ik nu zelf al kinderen op die schoolbanken gehad hebben. Maar goed, daar gaat het nu niet over :).

Alhoewel het misschien toch eens tijd wordt om achterom te kijken en zo te zien in welke richting ik daarna terug vooruit wil gaan. Midlife crisis? Euh neje, dat is voor binnen 100-dagen-plus-20-jaar ergens ;-). Maar geef toe, 30 jaar is wel zo’n moment waarop je de richting van je leven moet bepalen hΓ©? Het is voorbij met de zoektocht en de stappen die je vanaf dan neemt mogen enkel nog vooruit zijn want als je op die leeftijd nog opzij gaat, begint de tijd toch wel te krimpen om nog omhoog te gaan… Of maak ik het nu te ingewikkeld? πŸ™‚

Ah weet je, eigenlijk kan ik niet klagen van mijn leven tot nu toe hoor. MeliGoed ja, had ik geweten hoe de sector zou evolueren had ik misschien een andere studierichting gekozen en met wat ik nu weet zou ik na mijn studies eerst eens een jaartje in DLRP zijn gaan werken maar al bij al heb ik eigenlijk fantastisch veel geluk gehad. Ik ben opgegroeid in een fantastisch gezin met een broer die zo graag alles wou delen dat hij er altijd in slaagde om de schuld op mij te steken zodat we zelfs de straf konden delen :-P. Op school heb ik nooit echt het harde studeren nodig gehad, behalve dan in Kortrijk natuurlijk. Ik heb de meest fantastische jobstudentenwerkgever uit de streek gehad. En ook op professioneel vlak is het enkel bergop gegaan.

Stoer Γ©? :-)Maar waar ik vooral blij mee ben, dat is dat ik het gevoel heb dat ik iets betekend heb voor andere mensen en dan heb ik het niet over mijn relaties. Als ik vandaag doodval (laat ons hopen van niet), dan weet ik dat er heel wat mensen blij zullen zijn dat ik geleefd heb en dat maakt voor mij dat ik die 30 jaar als fantastisch bestempel. Het is misschien moeilijk te begrijpen maar elke hulpverlener die er al eens bij stilgestaan heeft wat hij van zijn leven maakt, die zal zeker snappen wat ik bedoel.

Nog 100 dagen en dan ben ik er dus 30… Dat wil zeggen dat ik dan nog exact 30 jaar heb om nog meer mensen blij te maken met mijn leven hier. Wel, laat ons dat dan als de conclusie nemen van het even achterom kijken en laat ons daarvoor gaan de komende 30 jaar!

Dit… is pas het begin :-).

2 thoughts on “100 dagen!”

  1. Hahaha ook bijna tram 3 πŸ˜‰
    Ik had er eerst schrik voor maar je moet er niet te veel bij stilstaan . Voor je het weet ben je er 31 en dan is die 3 al niks bijzonders meer .
    Nog veel te vroeg maar alvast gefeliciteerd !

Reacties zijn gesloten.