2009-2014

mohheyoeistcriterium

Hier was ik dus al lang naar op zoek: een eenduidige en simpele definitie waarmee je kan bepalen wie je wel en wie je niet toelaat als “vriend” op Facebook. 204 pogingen verder had ik amper één constante ontdekt: never-en-nooit-nie iemand van mijn werk, alhoewel dat nu ook niet helemaal meer klopt… .

Maar… blijkbaar ben ik dus niet de enige persoon die hiermee worstelt want wat lees ik daarstraks op de blog van stadsgenoot Greet? Een oplossing die zo simpel maar tegelijkertijd zo verdomd logisch is, dat het eigenlijk gewoon standaard zou moeten geactiveerd worden op Facebook.

Het “mohheyoestcriterium” dus! Of even heel wiskundig uitgewerkt: “‘t Is heel simpel hoor; kom ik je tegen op straat en zeg ik “Moh, hey, hoe is ‘t?” of een formelere/informelere/vertaalde variant daarvan, dan ben je geslaagd!”.
Waarom ben ik hier zelf niet opgekomen? 🙂

Met één extra voorwaarde er aan gekoppeld natuurlijk: never-en-nooit-nie iemand van mijn werk! Maar eigenlijk klopt dat ook al weer niet meer :-D.

