2009-2014

eindejaarslijstjes

Tis weer de tijd van lijstjes op de blogs hé :-). Ik pik er dit jaar eentje uit, anders heb ik na nieuwjaar weer kweenie hoeveel werk om te kiezen welke postings ik hou en welke ik uitveeg ;-).

1. Wat deed je in 2009 dat je nooit eerder deed?

  • Es deftig laten kijken naar die schouder van me, wat uiteindelijk eindigde in een operatie… Grmbl…
  • Een huisgenootje aangeschaft. En alhoewel hij ondertussen al 10 keer mijn kerstboom naar de vaantjes geholpen heeft, blijf ik hem een superlieve kat vinden :-D.
  • Een PA gekocht voor DL(R)P. Wie had dat ooit verwacht?

Voor de rest was het eigenlijk een redelijk saai jaar…

2. Heb je je goede voornemens waargemaakt en ga je er dit jaar nieuwe maken?

Ah, maar DAT lijstje volgt nog! Traditioneel krijg je die op 31 december, das al vijf jaar dak dat zo doe en dat ga ik dit jaar niet veranderen :-).

3. Is er iemand in je omgeving bevallen?

Hmmm, kdenk het niet… En als dat zo is, dan zit ik er voor niets tussen!

4. Is er iemand uit je omgeving overleden?

Pffft, de eerste dag van het jaar al… 2009 is niet goed begonnen. Allé ja, doden genoeg dit jaar… Misschien hebben we er wat minder volgend jaar. Je denkt toch niet dat ik al die pensioenen alleen ga betalen zeker?!?

5. Welke landen heb je het afgelopen jaar bezocht?

Vlaanderen, Wallonië, Frankrijk en dat zal het zowat zijn. Kben zelfs in PlopsaLand niet geraakt :-).

6. Wat wil je in 2010 dat je niet had in 2009?

Een kat die wat braver is, je wil echt mijn kerstboom nie zien nu!

7. Welke data van 2009 staan in je geheugen gegrift?

1 januari, 5 april en 25 oktober.

8. Wat was je grootste verwezenlijking van 2009?

Wel, eigenlijk zijn het er twee. Kben er eindelijk in geslaagd om de stap te zetten om die schouder deftig te laten verzorgen en kben teruggekeerd naar mijn roots: medische hulpverlening… daar waar het lang geleden allemaal mee begonnen is :-).

9. Waarin heb je het vaakst gefaald?

Sport, zonder twijfel! Kheb veel gesport maar kheb nog meer NIET gesport! Dat moet echt beter in 2010!

10. Ben je ziek geweest of gewond?

Aja, diene Bankart Repair hé! Kzit er nog middenin zelfs.

11. Wat is het beste dat je gekocht hebt in 2009?

Ojee, zoveel! Kheb een hele tuin aangelegd, mijn zolder is beplaat, diene Dolce Gusto, mijn Canon EOS 50D en onlangs dan de overstap naar LED-verlichting… Hmmm, laten we het houden op mijn Krups Dolce Gusto en mijn EOS50D en dan ga ik volgend jaar kiezen voor die LED-verlichting ;-).

12. Waar ging het meeste van je geld naartoe?

De bouw en dat zal nog wel eventjes zo zijn vrees ik…

13. Waar was je heel heel enthousiast over?

Awel, tfeit dak me weer bezig hou met medische hulpverlening na 12 jaar me daar niets meer van aangetrokken te hebben. En GRIMP, daar heb ik ook wel mijn goesting in gevonden zie :-).

14. Welk nummer zal je altijd doen denken aan 2009?

Het is het eerste jaar dat ik zo weinig bezig ben geweest met muziek, ik ben zo beschaamd daarover :-(. Het nummer “30” dan maar :-).

15. Ben je in vergelijking met vorig jaar…
a) blijer of triester?
Ik ben altijd positief dus: blijer :-).
b) dikker of dunner?
Dunner… maar tis een kwestie van grammen hoor. De kilogrammen zijn voor 2010! 😉
c) rijker of armer?
Rijker. Al zit het dan wel allemaal in mijn huis, maar goed…

16. Wat had je graag meer gedaan?

Gesport en naar Disneyland geweest ROFL! 😀

17. Wat had je graag minder gedaan?

“Tijdstip van overlijden” gehoord. Maja, thoort erbij zeker?

18. Wat doe je met kerstmis?

Traditioneel bij mijn ouders gaan eten. Het is trouwens de eerste keer in 12 jaar dak 100% zeker niet opgeroepen kan worden, zelfs al zou de wereld vergaan! Alhoewel… In dat geval misschien wel.

19. Ben je verliefd geworden in 2009?

Ja, op Sitka! 😉

20. Wat was je favoriete televisieprogramma?

Ghost Whisperer, das al jaren zo en hopelijk blijft het ook nog jaren zo.

21. Wat is het beste boek dat je gelezen hebt?

Een reeks van 2 boeken van Scott Kelby over fotografie. Fake-grappige intro’s maar bomvol zeer handige tips.

22. Wat was je favoriete film van het jaar?

Asjepoesje? Nee serieus, kheb er geen flauw idee van… Ik ben denk ik zelfs geen enkele keer in de cinema geweest dit jaar…

23. Wat heb je gedaan op je verjaardag, en hoe oud was je?

Mijn legendarische 30ste verjaardag… Ik wou die vieren in DL(R)P maar dat is in extremis niet doorgegaan. Uiteindelijk is die geëindigd in mijn eerste “Tijdstip van overlijden”. Ik wou een verjaardag om niet snel te vergeten en die heb ik gekregen ;-).

24. Wat hield je mentaal gezond?

Na 30 jaar besef ik wat ik echt wil bereiken in mijn leven (op professioneel vlak dan bedoel ik hé) en dat is echt een verademing. En natuurlijk zo af en toe een vleugje magie doet ook wel wonderen :-).

25. Van welke celebrity was je in 2009 het zotst?

Jennifer Love Hewitt. Neje, tis niet daarvoor dak naar Ghost Whisperer kijk :-).

26. Wie heb je gemist?

Op bepaalde moment toch wel een arm of een schouder. Maar ach, mij hoor je niet klagen hoor! 🙂

