2009-2014

eerste flitstest (3) met nieuw fotomodel!

Kijk eens aan, na pakweg 3 jaar heb ik eindelijk weer een vrouw in huis :-D.

Gisteren was officieel eigenlijk dag 3 van het flitsverhaal maar aangezien ik toen eigenlijk vooral geleerd heb wat je NIET moet doen (bv geen modellicht laten branden als je een kleurenkap monteert, anders begint die te roken en te broebelen :-D), heb ik besloten om toen niets te posten. Vandaag daarentegen moet ik jullie mijn nieuwe vriendin/model even voorstellen dus bij deze! Ze is alleen nog een beetje kaal voor het moment maar vrijdag ga ik eens kijken om haar een pruik te kopen in één of andere speelgoedwinkel ;-). En vrouwenkleren heb ik ook niet in mijn kast hangen, dat kan dus ook nog voor problemen zorgen…

Maar goed, de setup dus!

belichtingEn wat is anders dan anders? Es zien…

  • De camera staat links opgesteld, onder/naast de linker softbox.
  • De rechter softbox staat iets verder achteruit om het licht meer te spreiden. Deze dient als hoofdbelichting
  • De linker softbox staat dan weer net iets dichter dan normaal zodat ik met de camera dichter kon komen zonder in mijn eigen licht te staan. Deze softbox dient trouwens als invulflits.
  • De derde flits staat vlak achter het model en schijnt op het doek om het wit witter dan wit te maken en om de kreuken een beetje te verdoezelen. Hij schijnt (zonder snoot) naar rechtsboven zodat de center van de belichtingsbol netjes in het beeld komt.

En dan natuurlijk het resultaat zeker? Awel, die zie je bij “lees meer” πŸ˜€

AllΓ© voila, dat is ze dus! Ik weet aan geen kanten of ik correct geflitst heb, maar het ziet er alleszins al beter uit dan die mislukte fotoshoot waar het allemaal mee begonnen is!

Nu kan ik vanuit deze setup zaken gaan aanpassen en proberen om te zien wat het resultaat wordt. Ik denk dat het al lekker is dat haar linkerkant meer belicht is dan haar rechterkant, dat haar ogen er netjes opstaan (scherpgesteld op haar rechteroog trouwens) en dat er niet echt zware schaduwen te zien zijn.

Als er tips zijn omtrent de zaken die ik nu moet proberen aan te passen: laat maar komen hΓ©!

5 thoughts on “eerste flitstest (3) met nieuw fotomodel!”

    1. Dankjewel :-). Het is nog wat zoeken maar nu heb ik ten minste een lief gezichtje te bekijken in plaats van die oude brombeer ;-). Trouwens, ik wil niemand meer horen zeggen dat ik geen vrouw kan krijgen! πŸ˜€

Reacties zijn gesloten.