2009-2014

How @mobilevikings changed my life in 1 week :-)

Morgenmiddag om exact 12 uur 6 minuten en 25 seconden is het op de seconde af één week geleden dat mijn overstap naar Mobile Vikings afgerond werd. Eén week lijkt kort, maar deze overstap is er zo eentje geworden die je maar één keer om de tien jaar meemaakt en waardoor je hele leven ondersteboven vliegt.

Zoals toen ik jaren geleden mijn eerste b.beep activeerde of die eerste keer een schuiver van een mengpaneel openschoof of besliste dat ik op kot wou of … allé je weet wel: zo’n paar mijlpalen in je leven waarvan je al heel snel doorhebt dat ze de rest van je leven zullen bepalen. En daar reken ik de overstap naar Mobile Vikings dus ook tussen :-).

  • Hoef ik jullie nog te vertellen dat ze een super-helpdesk hebben? Of lezen jullie het hier realtime gewoon zelf mee?
  • Hoef ik jullie nog te vertellen dat je gratis internet op je GSM hebt en gratis 2000 SMS’en krijgt telkens je voor 15EUR herlaadt? Of lees je het gewoon hier zelf even na?
  • Hoef ik jullie nog te vertellen dat ze gebruik maken van het Base-netwerk wat in 2008 al uitgeroepen werd tot het netwerk met de beste dekking van het land? Of lezen jullie dit ook even zelf na? 🙂

Wat ik jullie wél wil vertellen is hoe de overstap mijn mobiel GSM-gebruik serieus veranderd heeft… Want dat had mij niemand voorspeld! 🙂

Ik was sowieso al een uitzondering als het ging over GSM-gebruik: praten interesseert me maar bitter weinig (opgebeld worden lukt nog wel, zelf bellen gebeurt praktisch nooit), SMS-verkeer gebruik ik wel vaak, nou ja, niet vaak in vergelijking met de gemiddelde tiener maar toch wel een paar keer per dag :-), data daarentegen is waar mijn hart ligt: twitter, facebook, mail, noem maar op! Mobile Vikings was dus een logische keuze als GSM-provider.

Had ik ooit kunnen inbeelden dat de overstap het gebruik van mijn smartphone zo zou beïnvloeden!

Het begon allemaal met Tweets60, een twitterclient dus, die van 3 keer per dag online overgeschakeld werd naar
automatisch updaten om de 30 minuten (uiteraard niet tijdens de werkuren). Oew, werd dat plots een verslaving! Twitter uitloggen werd bijna een marteling op zijn eigen! En door de onbeperkte bandbreedte kon ik plots foto’s gaan posten zonder dat ik moest nadenken over hoe groot die wel niet was of zo: zalig!

En via Tweets60 kwam de rest… Plots wou ik mijn contacten van Google Contacts gebruiken op mijn GSM en wou ik mijn kalender vullen met de gegeven van Google Calendar. Dat was trouwens nog maar het begin! Als het dan toch kan, waarom ook niet direct elk mailtje dat binnenkomt op gmail laten verschijnen op mijn GSM? En Google Reader om de zoveel minuten bekijken om te zien of de wereld al aan het vergaan is zonder dat ik het merkte? En van het één kwam het ander… plots wou ik facebook constant in het oog houden, moest ik om het half uur wel even zien welk weer het zou worden of wou ik op elk ogenblik van de dag mijn boodschappenlijstje kunnen bekijken en aanpassen…

Je kan het zo gek niet bedenken maar plots werd het allemaal vanzelfsprekend dat mijn mobieltje het zou doen. En dat dus allemaal op een week tijd! Het gevolg doet zich natuurlijk wel raden: die goeie ouwe Nokia N82 die meer dan voldoende deed wat ik vroeg als ik maar een paar keer per dag online ging ermee, begint plots wel heel veel grenzen te vertonen als ik em wil gebruiken zoals ik em nu gebruik… Het weerbericht is 5 klikken weg en zou gewoon op mijn openingspagina moeten staan, Google Contacts kan wel syncen met de GSM maar dat moet telkens manueel opgestart worden, mijn agenda is alles behalve goed te syncen met Google Calendar, er bestaat geen goede app voor facebook en remember the milk en zo kan ik nog wel even verdergaan.

Ik zei het jullie al in het begin, de overstap naar Mobile Vikings is één van die mijlpalen geworden.

  • Mijn eerste b.beep zorgde er voor dat ik vanaf die dag geen seconde meer onbereikbaar was.
  • De eerste keer dat ik een schuiver van een mengpaneel omhoog schoof, heeft de rest van mijn jeugd bepaald.
  • Op kot heb ik zowat de belangrijkste levenslessen geleerd.
  • Mobile Vikings zet een punt achter mijn vroeger GSM-gebruik en luidt een periode van constant-online in. Alles in the cloud, infobesitas voor die-hards! 😉

Twijfel je nog? Dan kan ik jullie enkel aanraden om de overstap te maken, je zal er van versteld staan hoe simpel het leven kan worden en hoe snel je je aanpast aan de nieuwe toekomst! En oh ja, vraag je simkaartje aan via deze link, dan geef je mij op als peter wat ook nog wel een voordeeltje oplevert ;-). Maar eerlijk is eerlijk: deze tekst is niet geschreven als reclamecampagne maar geeft echt weer hoe @mobilevikings mijn leven heeft veranderd op één week tijd ;-).

12 thoughts on “How @mobilevikings changed my life in 1 week :-)”

  1. ’t Is niet te geloven hé 🙂 Ongelofelijk hoe ver het internet je leven doordringt eenmaal je het op je gsm kunt gebruiken zonder erover na te denken. Nu bel ik zelfs gratis met mijn vriendje (wat vele uren per week is), via Fring (maar Skype zou ook een optie zijn natuurlijk). Aan de bushalte snel even de bus opzoeken, of de trein; het adres opzoeken van iets waar je naartoe moet en dan met Google Maps ernaartoe navigeren, op elk moment iets kunnen Googlen, … ’t Is onvoorstelbaar eigenlijk 🙂

      1. Sorry, had het niet meer gezien 🙂
        Meestal via 3G, dat lukt behoorlijk goed. Maar als ik thuis ben natuurlijk via WIFI, wat bijna perfect werkt. Edge, dat lijkt me riskant …

  2. Ik ben blij om zo’n enthousiaste gebruiker te zien, het weerspiegelt mijn gevoelens over mobile vikings perfect! Ik ben nu al sinds een half jaar een mobile vikings en het wordt enkel beter, geloof me! De mensen die deze blog lezen en je vriendenkring gaan ook overstappen en als ze jouw nummer als refereerder intypen krijg je een gratis herlading. En het internet begint zich meer en meer toe te spitsen op mobiele gebruikers, zodat binnen een tijdje je bijna geen computer meer nodig zal hebben, om het zo te zeggen 😉 Een toffe website, blijf bloggen!

    1. Dankjewel!
      Er zijn ondertussen al een paar mensen overgestapt en nog een paar mensen in de twijfelhoek/bijnaovertuigd dus dat zit wel goed :-). Laat Mobile Vikings maar flink groeien :-).

      Ik doe mijn best om de blog levend te houden maar eerlijk is eerlijk: tis niet meer zoals het geweest is sinds ik een paar jaar geleden ben overgeschakeld op Twitter hoor :-D. De blog dient eigenlijk alleen nog voor analyses die te lang zijn voor 140 tekens :-).

      Maar hé, blijven volgen hoor! 😀

  3. Wat je schrijft klopt niet!
    Je schrijft dat Base het beste netwerk heeft => userbase zegt “beste dekking”, een groot verschil!
    Ik ben 15jaar lang Proximus klant geweest en ben nu sinds enkele maanden bij MV. Daarbij kan ik bevestigen dat het BASE netwerk ZUIGT eens je buiten Antwerpen bent.

    Vroeger kon ik bellen, sms’en en genieten van 3G overal in België waar ik maar wou. Sinds ik bij MV ben kan ik één telefoongesprek op de trein tussen Mechelen en Antwerpen nog niet tot stand houden.
    In de buurt van Mortsel heb ik zelfs Geen netwerk.

    Een maand na mijn overstap ondervond ik dat Belgacom nummers mij niet konden contacteren, waarbij na enkele keren contact op te nemen met MV helpdesk, ik telkens de niet zo vriendelijke respons kreeg dat ik het zelf maar moet oplossen met Belgacom. Wauw, dat was ik niet gewoon na 15j Proximus.

    MV: ik ben uw klant, als u product faalt is het u taak mij te helpen!

    Nu mijn ervaring is niet geheel negatief.
    Hiervoor betaalde ik een slordige €200 per maand.
    Nu betaald ik slechts een goede €40 per maand.
    Dit wel ondanks dat mijn partner ook is overgestapt naar MV!
    Ik zou niet meer zonder mobiel internet kunnen.
    Dure services als 1207 zijn niet langer meer nodig, je vindt meer en sneller op google!

    Voor mij is het duidelijk dat MV het goed bedoeld maar door het BASE netwerk wat kwaliteit verliest.
    De helpdesk is alvast in mijn ogen een dikke flop!

    1. Waldo,
      Ik moet je toch even tegengas geven hoor…

      Het is zo dat er plaatsen zijn waar Base geen ontvangst heeft, maar dat heb je evenzo met Mobistar en Proximus. In de trein in het station van Diksmuide heeft Base geen ontvangst en de rest wel, in een bepaald ziekenhuis waar ik vaak kom is het net omgekeerd. Globaal gezien heeft Base echter wel de beste dekking (aangezien het onafhankelijk gemeten is, ga ik het niet zelf controleren ;-)).

      Ook qua helpdesk verwondert mijn ervaring je: ik ben een hopper, telkens het ergens anders beter is, ben ik weg :-). Ik heb dus op mijn verschillende GSM-nummers zowat elk denkbare provider gehad maar de helpdesk van MV steekt er qua kwaliteit voor mij toch met kop en schouders bovenuit hoor. Supersnel en heel behulpzaam, zelfs midden in de nacht. Alleen heb ik geen ervaring met de telefonische helpdesk, zoals elke échte Viking contacteer je die gasten namelijk via Twitter hé ;-).

      Maar goed, dat is dan weer MIJN ervaring (en die van heel wat mensen die ik ken).
      Het enige waar ik me wat zorgen rond maak is hun wijze van toekennen van datasessies, daar loopt het de laatste tijd wel regelmatig mis :-(.

  4. Didier,

    1. lang geleden nietwaar?
    2. bedankt voor MV info: heb jouw link gebruikt 🙂

    Grt,

    Bert

    1. Hey Bert,
      Inderdaad al een eeuwigheid geleden! Ik had je herlading zien binnen komen maar ik wist helemaal niet om welke “Bert” het ging, zie ook mijn tweet toen. 🙂

      Bedankt voor de vermelding dus hé! En van harte welkom, Viking!! 🙂

Reacties zijn gesloten.