2009-2014

2 weken Samsung Galaxy Note

18 november was het zover: na 4 jaar Nokia N82 was het tijd voor vernieuwing met de Samsung Galaxy Note. Ik heb er
lang over gedaan om te vinden wat ik wou en ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik een smartphone en een tablet afzonderlijk zou moeten kopen, totdat deze SGN op de markt kwam met zijn supergroot scherm, fantastische snelheid en future-proof concept. Na 2 weken wordt het nu wel dringend tijd om jullie even te vertellen hoe het toestel me bevalt, toch?

Maar voor ik daar aan begin, gewoon even een typisch gesprekje zoals ik er de laatste 2 weken tientallen gevoerd heb :-).

  • Heuh? Bel jij met zo’n iPad-achtig iets?
  • Nee hoor, das mijn Note, een toestel tussen een smartphone en een tablet.
  • Pffft, ik ben al blij met mijn toestel, die heeft ook een 4inch-scherm.
  • Nou, denk je? [demonstreert facebook, twitter, gmail, … op de Note]
  • Wowwwww… das echt wel de moeite zo groot! [Kijkt naar zijn eigen GSM alsof die ondertussen twee maten gekrompen is] . Maar ik kan tenminste mijn GSM nog in mijn broekzak steken.
  • 🙂 [steekt de Note in broekzak en gaat zitten zonder problemen]

Je hebt er geen idee van hoeveel keer ik dit gesprek ondertussen al gevoerd heb :-). En eigenlijk is daarmee alles zowat gezegd. Toch nog even kort opsommen?

– ziet er belachelijk groot uit als je hem zo ziet liggen 🙂
+ ondanks dat past hij toch perfect in elke broek en jaszak, beter zelfs dat mijn oude N82
+ de snelheid is fe-no-me-naal! Ik heb ondertussen al andere Android-telefoons vast gehad en er valt niet aan te tippen!
– Voorlopig nog Android 2.3.5
+ De 2.3.6 wordt momenteel uitgerold
+++ De 4.0.0 (Ice Cream Sandwich, jawel!) staat op de planning begin 2012 🙂
– Het toestel valt niet te bedienen met één hand, daarvoor is het te groot
+ Maar de bediening met twee handen is zo fantastisch als die maar kan zijn
+ Mijn PC blijft soms dagenlang onopgestart omdat ik alles doe op mijn Note. Alleen voor lange teksten kan je nog moeilijk rond een fullsize toetsenbord maar voor de rest kan er niets tegen de snelheid en gebruiksgemak van de Note!

Dus: een winnertje! Als mijn Note nu in de WC-pot zou vallen, zou ik geen seconde twijfelen en ogenblikkelijk een nieuwe bestellen! 🙂

3 thoughts on “2 weken Samsung Galaxy Note”

  1. yeahh ,gadget van het jaar 🙂 ,nu nog rooten dat je van de reclameblokjes her en der af bent .

Reacties zijn gesloten.