2009-2014

feestjaar 2012

Ondanks een rampjaar bij de NMBS was er dit jaar elke week iets te vieren:

  1. Ik miste mijn trein. Nochtans stond ik er vlakbij… te verdrinken in iemands ogen.
  2. Examen preventieadviseur niveau I achter de rug en met een goed gevoel, gelukkig.
  3. Evelyne heeft haar huis gekocht!
  4. Het is officieel: ik ben geslaagd in mijn eindexamen tot preventieadviseur niveau I. Compleet uitgeput maar het was de moeite waard. Als je op zoek bent naar een goed opleidingscentrum: Amelior is the place to be!
  5. 1 maand samen is nog niet veel, maar wel een goede reden om te vieren toch?
  6. Eindelijk! Na 3 jaar zoeken heb ik mijn meubels gekocht. Deze zomer worden ze geplaatst. Dat wordt aanpassen om in een zetel te zitten die niet letterlijk uit elkaar valt :-D.
  7. Evelyne heeft haar 3 stempels: het jaar gratis naar Disneyland is binnen. Dan stoppen onze beide abonnementen netjes samen in de eerste helft van volgend jaar.
  8. Mijn baas op het werk had de hele week verlof! Wacht even, die leest toch niet mee hรฉ? ๐Ÿ˜‰
  9. De meest fantastische zaterdag achter de rug, ondanks dat we natgeregend waren en de zetel nog altijd uit elkaar valt…
  10. WOBRA stelt de opleiding “evacueren van verzorgingsinstellingen” voor. Dit wordt een knaller, mark my words!
  11. St.-Patrick in DLP. De 1e keer DLP van 2012 en de 1e keer in dit thema: best wel de moeite hoor.
  12. How cool is that: die fietsknooppunten zijn gewoon keihard gemakkelijk! 1e keer maar niet de laatste keer.
  13. Ziet dat! Een 46″ LED-TV met YouTube en fullscreen online RedBull-TV. I’m so in love! Het eerste half uur leek het scherm groot, maar daarna zou je niet meer minder willen!
  14. YES! Eindelijk tuinmeubels gevonden en besteld. Ze zijn zelfs nog mooier dan die van vorig jaar. Subiet komt het hele huis nog in orde hoor ;-).
  15. Mijn eindwerk voor preventieadviseur niveau I is af. Met een krappe timing maar toch gelukt. Nu wel nog hopen dat de verbeteraars er even enthousiast over zijn als ikzelf.
  16. Voor het eerst sinds 2009 een hele week waarin ik NIETS heb gedaan voor de brandweer. Ooit word ik nog normaal :-D.
  17. Electrabel ingeruild voor Nuon en Fortis gewisseld tegen Recordbank en Rabobank. NOG meer besparen en zelfs meer luxe! Je moet gewoon ook eens de berekening maken.
  18. Een kweetnie-oe-lekker restaurantje leren kennen gewoon: Nieuw Monnikenwerve in Brugge: all you can eat en zo lekker!
  19. Moederdag: das toch ร ltijd een reden om te vieren hรฉ?
  20. 3 dagen gewerkt en dan 10 dagen thuis, hoe zalig is da nu nie? ๐Ÿ™‚
  21. Aperitief in een 5-sterrenhotel, ontbijt op bed om 11h, blijven liggen tot 13h, 5 keer gaan eten, een musical, champagne drinken uit een privรฉ-kelder en uiteindelijk nog een ferm diploma behalen ook!
  22. ANIP-oefening 2012 Veurne: maanden voorbereiding en deze week was het zover. En we zijn best wel blij met het resultaat hoor.
  23. Yes! Eindelijk mijn nieuwe vloer (in garantie). Een hele week via een ladder naar boven en een heel huis onder stof maar nu zouden de problemen toch achter de rug moeten zijn!
  24. De verbouwingen gaan verder: de eerste meubels zijn geleverd. En kzeg het je: die zetel zit ZALIG!
  25. Mijn 40ste bloedgift. Ik heb toch wel bijna mijn plaatsje in de hemel verdiend zeker?
  26. Feest in ’t Park, best wel een geslaagd event en voor herhaling vatbaar! Moet je volgend jaar zeker even bezoeken (of net als wij komen helpen werken?).
  27. Herinner je je het eerste lijntje nog? Ja hoor, deze week is het exact 6 maanden geleden dat ik mijn trein miste en ik heb het me nog geen seconde beklaagd! ๐Ÿ™‚
  28. Mijn meubels zijn er! Mijn meubels zijn er!!!
  29. De eerste week echte zomer van 2012 en boy hebben we er van genoten: Mini-Europa, Atomium, Ieperse Vesten, Atlantikwall, bbq, vuurwerk en noem maar op!
  30. Verlof deel 1 zit er officieel dan wel op, maar we hebben beslist om die gewoon een weekje uit te breiden: maandag Vurige Maandagen, woensdag BBQ, donderdag film op het strand en zaterdag gaan shoppen voor een nieuwe zwemshort!
  31. De tijd vliegt: nog maar รฉรฉn weekje werken en vakantie deel 2 begint. Zalige vooruitzichten dus.
  32. Evelyne haar ouders en mijn ouders voor het eerst samen op de koffie. Er zijn geen doden gevallen ;-).
  33. Voor het eerst in 4 jaar terug op reis! Naar Zuid-Frankrijk met de auto en het was zalig!
  34. Nog altijd Zuid-Frankrijk en dan een paar dagen Disneyland er aan gekoppeld… /me loves vacation.
  35. Evelyne kon nog genieten van een extra weekje verlof. OK, ik moest wel weer werken maar dat verpest deze feestweek toch niet :-).
  36. Lang en hard gewerkt hiervoor, maar deze week ontvingen we dan onze diploma preventieadviseur niveau I, eentje waar ik verdikke fier op ben ook!
  37. Ondanks dat ik deze week 2 keer om 3h30 ’s nachts uit mijn bed moest voor opleiding en pas om 20h ’s avonds thuis zou komen, ik in Brussel-Zuid languit in een plas ben gevallen en tijdens een oefening van de brandweer een gigantische wonde aan mijn handpalm heb gescoord, vond ik het ook deze keer weer een fantastische week! Tjah, als je al zo’n 9 maanden op wolkjes loopt, hebben ze meer nodig om je klein te krijgen hoor ;-).
  38. Fantastisch weekendje gehad: 4 dagen samen gewoon. En voortaan houden we dat zo!
  39. De sleutel naar mijn hart had ze al… En sinds deze week ook de andere sleutels :-).
  40. Week 40 al? Wat vliegt de tijd! Maar deze week slaagde ikย met onderscheiding inย het Selor-examen Leidinggevende Bewakingsagent type A. Op naar deel twee van de opleiding!
  41. Verkiezingen! En dat betekent met de brandweer de hele nacht uitkijken dat er geen van de stemcomputers in brand vliegt. Een leuk zakcentje waar we nog iets leuks mee kunnen doen later dit jaar.
  42. 5 hele jaren ben ik er naar op zoek geweest en zondag was het zover: samen met Schat naar Molecule en daar vonden we de meest fantastische lichten voor de salon, de living en zelfs die voor de staande lamp! En uiteraard allemaal LED of wat dacht je ;-).
  43. OK, Schat zat dan wel in Disneyland en ik gewoon thuis, maar ze heeft me even hard gemist als ik haar dus zo erg is het dan niet.
  44. Weekje verlof! Alleen woensdag even naar Brussel voor opleiding maar de rest was alleen maar genieten van ons beidjes… en van de regenwaterput die niet meer stinkt ๐Ÿ˜€
  45. Zo heel af en toe zit er ook eens een rustig weekje tussen. En das ook positief da!
  46. Hectisch weekje op het werk: de interne bewakingsdienst werd hervormd om alles nog een stuk veiliger te maken en de milieudossiers draaien ook op volle toeren. En thuis? Daar zorgt Schat wel voor zonnetje natuurlijk ๐Ÿ˜‰
  47. Samen met Schat naar de Efteling en het fantastisch mooie Heusden (NL). Moet je ook eens doen! In Heusden moet je dan eens op zoek naar de Pannekoekenbakker.
  48. Schat haar eerste feest van de Heilige Barbara in de Brandweer en ’s morgens was ze niet stilletjes uit bed weggeslopen ;-).
  49. Voor het eerst sinds mijn eerste communie in 1986 naar de kapper geweest… Man dat was aanpassen! Maar tis voor het goede doel :-).
  50. Kortgeknipt en dus klaar om nog een weekje te genieten samen: het examen leidinggevende bewakingsagent is achter de rug dus zijn we de auto in gesprongen richting Disneyland. Compleet kerst-minded thuisgekomen zijn we dan begonnen aan onze eerste kerstboom-samen. En tis een schoontje zu! ๐Ÿ˜‰
  51. 2 dagen verlof, een weekendje shoppen en kerstmarkten in Brussel en Peter Pan in Vorst Nationaal… Do I need to say more?
  52. En tis zover… onze eerste kerstdag samen :-). Alle eerste keren zitten er nu bijna op maar als 2013 wordt als 2012, dan kan die niet rap genoeg beginnen!
