2009-2014

2012 was

Daar is em weer! De jaarlijkse post die terugblikt op de afgelopen 12 maanden :-).

Terugblikken zonder te kijken wat de doelen waren in het begin van het jaar is weinig zinloos, daarom even een link naar de eerste post van 2012!

  • Meubels: gelukt! In augustus stonden ze er allemaal!
  • Behangen en schilderen was de week er voor, dus ook perfect in orde. Beneden is het huis dan ook (eindelijk) helemaal in orde.
  • Toen ik het had over 10 diploma’s en getuigschriften was ik er blijkbaar toch nog een hele hoop vergeten… Ik had er toen namelijk al 12 en ondertussen zelfs al 14… Dit jaar verdiende ik uiteindelijk nog mijn diploma preventieadviseur niveau 1 en studeerde ik af als leidinggevende bewakingsagent type A. Ik ben dus inderdaad overgegaan tot een volledige oplijsting en daarna even goed nagedacht over wat ik nog echt wil als diploma. Het resultaat was dat ik 4 bachelor/post-graduaat-diploma’s heb geschrapt, 3 post-graduaat-diploma’s on hold heb gezet en er 1 A2-niveau’tje heb aan toegevoegd maar aangezien ik 80% vrijstelling heb zal dat nog amper 20h les zijn of zo ;-).
  • Phantasialand is niet gelukt! Voor de 6e keer :-).
  • PA voor DLP is uiteraard niet verlengd aangezien die nog geldig was tot april 2013. Alleen was het heel vreemd om na al die jaren plots maar 4 keer geweest te zijn dit jaar. Het zal dus zonder pijn in het hart zijn dat ik volgend jaar niet verleng.
  • Bankzaken zijn verhuisd! Van BNP Paribas Fortis naar Recordbank en Rabobank. Alleen mijn lening zit nog bij de oude ASLK maar dat is omdat het moeilijk anders kan voorlopig.
  • Energie zit ook op een ander spoor: van Electrabel ben ik overgestapt naar Nuon en uiteindelijk naar Eni. Dit wordt nu ook een halfjaarlijkse gewoonte om de herberekening te maken en desnoods te veranderen.
  • Verzekeringspremies daarentegen, die zijn niet zo goed gelukt. Over te hevelen naar 2013 dan maar?
  • Het energieneutraal maken van ons huis is dan wel weer heel goed gegaan: nog extra isolatie, overschot van elektriciteit gebruikt om te verwarmen (in plaats van gas via de condensatieketel) en de bestelling geplaatst om volgend jaar elektriciteit te bufferen via warm water. Er is ook een alternatieve verwarmingsbron bijgekomen met constantere prijs en beter voor het milieu. De investeringen brengen trouwens ook een serieuse duit in het zakje: ik moet toegeven dat het nu een stuk gemakkelijker leven is dan toen ik nog gas- en elektriciteitskosten had zoals elk normaal gezin! 🙂

Wat stond er niet op de planning maar is toch gebeurd?

  • Schat heeft zo keihard mijn jaar bepaald! Dat kan je je niet inbeelden :-). Ik wil mijn excuses aanbieden aan iedereen tegen wie ik in het verleden geantwoord heb met “Jajajaja, zucht” wanneer ze me zeiden “Je wéét het gewoon als je de juiste vasthebt”. Jullie hadden allemaal gelijk :-).
  • We zijn op reis geweest! Echt waar! Voor het eerst sinds 2008 was dat bij mij. En we hebben er van genoten.
  • Er is redelijk wat in de verkoop gegaan via Kapaza en 2dehands, maar volgend jaar moet ik toch nog eens een tandje bijsteken. Ik wist niet dat ik zoveel verzameld had in de afgelopen jaren!
  • In 2011 was ik volledig overgeschakeld naar Google Calendar en in 2012 ben ik aan de slag gegaan met Remember The Milk als GTD (een todo-lijstje dus). Eenmaal je daar goed mee weg bent is dat zo’n gemakkelijk iets, dat kan je je niet inbeelden. Eind december heb ik RTM dan wel omgeruild naar Wunderlist maar dat was puur een technische beslissing.
  • Facebook is bijna helemaal vergeten, twitter is nog altijd vollen bak en Pinterest begint goed op te komen.
  • Sporten was weer zeer onstabiel dit jaar. In het laatste kwartaal heb ik wel een serieus tandje bijgestoken en aangezien er in maart een fietstocht van 140km op de planning staat, zou dat in 2013 helemaal in orde moeten komen!
