2009-2014, Running

2013, wat een sportjaar! En 2014?

OK, ik heb altijd al graag gesport maar 2013 breekt toch wel wat records… Het is allemaal begonnen in december 2012 met een oproep binnen de brandweer om mensen te overtuigen mee te doen met de Ronde van Vlaanderen. Dat leek me de perfecte methode om mezelf door de winterdip te sleuren dus heb ik niet al te veel getwijfeld en ben ik op de koersfiets gesprongen. De rest van het jaar kan je perfect volgen aan de hand van de recuperatiegrafiek uit mijn polsslagmeter:

2013

De voorbereiding tot eind maart verliep zeer goed. Een paar keer zakte mijn grafiek tot nul wat wil zeggen dat ik dringend opnieuw moest trainen, maar over het algemeen ging ik telkens netjes van ergens in de groene zone de rode zone in, recupeerde ik tot in de groene zone en herbegon het hele verhaal. Met resultaat! Ik heb misschien geen wereldrecord gereden, maar de Ronde hebben we wel uitgereden ;-).

Twee weken erna zie je nog een piekje, dat was de Moerentocht. Zeker de moeite waard voor wie zichzelf een uitdaging wil geven voor na de winter maar de Ronde er toch iets over vindt.

En daarna begon de zomerperiode, typisch een periode waarin ik graag sport maar waarin ik eigenlijk maar weinig rekening hou met het aantal keer dat ik zou moeten bewegen per week… Je merkt het aan mijn grafiekje: regelmatig recupereer ik tot aan het nulpunt en als je mijn gewichtsgrafiek er naast zou zetten zou je merken dat die … euh … stijgt tot boven het nulpunt ;-).

Tot eind september, want dan werd het plots krap! Ik was namelijk ingeschreven om de Brugge Urban Trail te lopen. Een fantastisch evenement waarbij je de kans krijgt om door gebouwen te lopen en zo op de meest magische plekjes van Brugge te komen. Alleen één probleempje: ik ben niet meer gaan lopen sinds 2010… Dus snel terug aan de slag gegaan zoals bij de trainingen voor de Ronde en ja hoor: op anderhalve maand tijd liep ik de 10km!

Vastberaden om de trainingen verder te zetten (en omdat ik iemand had die het leuk zou vinden dat ik meedeed) ben ik overstag gegaan om de week er op mee te doen met de Neptunus Run… Yep, een obstacle run, iets helemaal anders maar man heb ik me geamuseerd! Zo goed zelfs dat ik me heb voorgenomen om te blijven lopen zodat er in 2014 nog wat van die obstacle runs bij kunnen komen.

De (voorlopige) planning voor 2014 ziet er ondertussen als volgt uit. Allé, voorlopig dan toch, er kunnen er nog geschrapt worden en bijgezet worden, het is maar een ideetje hé :-).

Dus zo ongeveer 1 evenement per maand, dat lijkt me nog goed te doen toch? En een motivatie om geen zomerdipje meer te hebben, laat staan een heuse winterdip :-). Voor wie het nog niet zou zijn opgevallen: mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de obstacle runs en de urban trails. Wie doet mee?

3 thoughts on “2013, wat een sportjaar! En 2014?”

  1. Leuk stuk. Ik kwam het tegen omdat je een link naar onze site hebt staan 😉

    Mooi dat iedereen zo enthousiast is over de obstacle runs! Kom je er ook nog eentje in Nederland doen?

Reacties zijn gesloten.