2009-2014, Running

Sportjaar 2013 zit er op!

2013 was ongetwijfeld het top-sportjaar in mijn na-judo’se-periode. Het verhaal bespaar ik jullie want dat kunnen jullie twee postings geleden al lezen ;-). Maar nu ik zopas mijn laatste sportprestatie van 2013 heb afgewerkt, kunnen we misschien wel eens samen de resultaten bekijken?

sportstatsEven klikken als het te klein is om te lezen, dat helpt :-). Wat merken we?

1. Het skeeleren, mijn hoofdsport nadat ik ben moeten stoppen met judo, lijkt toch echt wel iets vrijetijds te blijven. In 2013 ben ik er zelfs helemaal niet aan toegekomen.

2. Het lopen heeft een enorme boost gekregen. In 2010 heb ik eens een start-2-run geprobeerd maar toen vond ik lopen zo ongelooflijk saai :-D. Dit jaar hebben de Brugge Urban Trail en de Neptunus Run me geleerd dat lopen een stuk meer fun kan zijn dan je in eerste instantie zou verwachten. Tijdens de trainingen hou ik dan ook die doelen voor ogen :-).

3. De koersfiets… De boanejanetten zoals we ze als echte mountainbikers al jaren noemen ;-). Daar behoor ik nu verdikke ook wel toe zeker :-D. OK, ik blijf stukken liever mountainbiken maar als je dat een beetje weet te combineren met de koersfiets, dan kan je je conditie toch echt naar een ander niveau brengen.

4. De rollen zijn iets gedaald. Vorig jaar had ik die gekocht om wat bij te trainen om beter te kunnen mountainbiken maar dat is nu voor een groot deel vervangen door het fietsen op de baan. En ik geef het toe: er is een duidelijk verschil merkbaar als ik nu mee doe met een toertocht op de mountainbike!

Toch wel wat verschuivingen dus in mijn sporten hé?

Voor wie nog wat cijfertjes wil:

  • Ik heb meer dan 113h gesport in 2012, een equivalent van 14 werkdagen of bijna 3 werkweken dus.
  • Daarmee heb ik in totaal 1700km afgelegd. In vogelvlucht dus naar Servië, Tunesië of Finland (kies zelf maar wat je favoriete bestemming is).
  • In totaal heb ik 100.969 kcal verbrand tijdens het sporten, genoeg om 159 bicky-burgers af te werken of 1683 appels als je liever fruit eet.

En 2014? Daar zal het aantal loopuren serieus stijgen, het aantal fietsuren waarschijnlijk iets dalen en hopelijk het aantal skate-uren toch ietsje meer dan in 2013. Aangezien er meer gefietst wordt dan gelopen, zal het aantal kilometers ook wel dalen dus misschien komen we dan ergens dichter bij huis uit, wat ook fijn kan zijn.

Zo, ik geef er de brui aan voor dit jaar. Maak er fijne feesten van en hou het veilig!

