2009-2014, Running

De halve marathon komt er aan!

This is it… Voor wie dacht dat ik het niet meende van die marathon volgend jaar: ik zou de inzet van jullie weddenschappen toch maar snel even bijstellen ;-).

sportograf-55200456_lowresVrijdagochtend héél vroeg vertrekken we naar Houffalize voor de XTrails en dan beginnen we vanaf maandag aan de training voor de Belfius Brussels Half Marathon op 5 oktober.

De XTrails hou ik trouwens beperkt: enkel de Petzl Nighttrail vrijdagnacht (12km) en de Trails des Lutins (9km) op zondag, in tegenstelling tot de echt X’ers die gaan voor 5 wedstrijden op 3 dagen waarvan de eerste al direct 25km door de Ardense bossen wordt… Zo goed ben ik echt nog niet :-/.

Op maandag 14 juli starten dan de trainingen naar de eerst serieuze tussenstop op weg naar de DVV Antwerp Marathon van 2015: op 12 weken tijd wil ik mezelf klaarstomen voor de halve marathon in Brussel. Volgens Running.be kan het en dat bewijzen ze met een hardloopschema uitgewerkt door Energylab… Ik ben benieuwd! Mijn doeltijd zal ik mijn Polar V800 laten bepalen op basis van mijn running index de weken er voor. Voorlopig moet het lukken binnen de 2h15 maar hopelijk kan ik de komende weken daar nog een serieuse hap van af doen.

Vanaf de tweede week van oktober wordt het dan vooral die afstand vasthouden want met mijn zotte kop heb ik me ingeschreven voor de Gladiator Run Extreme Mud Edition: alsof 24km lopen nog niet genoeg was, hebben die gasten er nog eens 95 hindernissen tussen gegooid. OCR in het kwadraat dus, waar ben ik aan begonnen? :-/

En daarna is het gedaan met spelen want dan begint het zware werk. Als ik nog leef, dan wordt het dringend tijd om te beginnen aan mijn trainingsschema naar de marathon in Antwerpen op 26 april 2015. Voorlopig ga ik er van uit dat ik het schema van Polar Personal Trainer hiervoor zal volgen: 14 weken met 3 trainingen in de week en volledig aangepast aan mijn eigen conditie… van vorig jaar weliswaar maar hopelijk heeft Polar Flow tegen dan de mogelijkheden van Polar Personal Trainer gekregen en kan ik een schema opmaken met de laatste gegevens. Zoals mijn ondertussen ferm gezakt gewicht ;-).

Yep, als afsluitertje: het gewicht… en met een smile :-D. De dag na de DVV Antwerp Ten Miles ben ik mijn eetpatroon gaan switchen en het gevolg mag er zijn: op 2.5 maanden tijd is 4.5kg af zonder ook maar één moment honger te hebben. Hoe? Gewoon, heel simpel hoor:

  • ’s Morgens hoogstens nog 2 boterhammen maar meestal eigenlijk gewoon smoothies.
  • ’s Middags meestal geen aardappelen, pasta’s of rijst meer maar een extra portie rauwe groenten… behalve als het frieten zijn natuurlijk ;-).
  • ’s Avonds 2 boterhammen.
  • En voor de rest: aanvullen met fruit zodat ik op geen enkel moment honger heb.
  • Snoepen doe ik sowieso al nooit en het stoppen met frisdrank drinken was ook niet echt een probleem in mijn geval.

Hebben jullie de inzet van jullie weddenschap ondertussen al veranderd? Haast je maar want je zult het zien: ik loop de marathon! 😉

1 thought on “De halve marathon komt er aan!”

Reacties zijn gesloten.