Running

Sportmaand mei 2017

De tijd vliegt wanneer je je amuseert en de tijd is heel hard gevlogen deze maand :-).

Na de Marathon van Rotterdam heb ik de rest van april wat tijd genomen om te recupereren maar op 1 mei begon al weer het nieuwe marathonschema, deze keer met 22 april als einddatum: dan gaan we naar Antwerpen! 🙂

IMG_0747Het voelt toch vreemd aan om terug te schakelen naar kortere trainingen, maar het is natuurlijk belangrijk om rustig op te bouwen: je kunt niet altijd pieken hé. Ik speelde wel een klein beetje vals door runs in te ruilen voor duinenloopjes… Nog 1 weekend en we zitten in Vaals, weet je wel! Dan moet er toch wat hoogtemeters in de benen zitten en het enige alternatief op onze vlakke biljarttafel-loopjes zijn de duinen. Anderzijds, je kunt toch niet anders dan verliefd worden op het uitzicht in de foto hiernaast? Niet dan?

Goed, de trainingen! Het valt direct op in de screenshot hieronder: veel rood en heel veel verschillende ventjes, er zat dus een pak variatie in mijn beweging en dat kan het alleen maar leuker maken toch? Ik wil trouwens nog meer gaan variëren: ritjes met de mountainbike, toertjes met de skates, misschien eens gaan werken met de koersfiets. Nog ideetjes van jullie kant?

In totaal heb ik trouwens 18 keer gesport op 31 dagen, wat uitkomt op 12u43min training en exact 86km lopen op de baan, de Bulgaarse loopband en in de duinen. Ergens vind ik 100km toch wel het minimum om voor mezelf te mogen zeggen dat ik sportief ben, maar zo in het begin van een schema ligt het volume natuurlijk nog een stukje lager.

Flow1

We hebben het wel gecompenseerd met lange wandelingen in Bulgarije en Parijs ;-). Alles samen 441.307 stappen wat goed is voor 325.12km… Dat ziet er niet slecht uit! Het is dan ook logisch dat ik bijna dagelijks mijn bewegingsdoel heb gehaald… gemiddeld zelfs 127% er van! Jammer genoeg ook wel 13 dagen en 5 uur al zittend doorgebracht wat me 27 inactiviteitsstempels opleverde… Das natuurlijk minder goed voor de gezondheid :-(.

Het valt me nog op dat ik steeds harder mijn best moet doen om mijn lichaam te belasten. Een jaar of twee geleden liep ik 10km op training en mijn herstelstatus piekte al naar “zwaar belast”, nu moet ik minstens een wedstrijd lopen om nog in die status te geraken… Ik denk er dan ook steeds meer aan om mijn looptrainingen af te wisselen met iets extra’s er bij om zo mijn basisconditie nog sneller omhoog te krijgen: ik heb toch nog reserve genoeg nu hé?

Flow2

Op vlak van wedstrijden was het dan weer extreem rustig in mei… Logisch natuurlijk als je een weekje in Bulgarije gaat zonnen, wandelen, lopen en cocktails drinken ;-). Het enige event waar ik aan mee heb gedaan was Dwars Door Brugge. Elk jaar weer een feestje en ook dit jaar met heel veel plezier genoten van de sfeer en de 15km doorheen de historische binnenstad.

En daarmee zijn we bijna klaar voor het tweede gedeelte van het jaar zeker? Tussenstand tot nu toe: 450km gelopen in zo’n 51 uurtjes. Nog lang niet het doel waar ik naartoe wil dus :-).

Een gedachte over “Sportmaand mei 2017”

Reacties zijn gesloten.